Rakovina a jiná vážná dlouhodobá onemocnění nepředstavují jen obrovskou psychickou a fyzickou zátěž, ale i zátěž finanční. Rodinám, které se kvůli podobné situaci ocitly v peněžní tísni, se snaží pomáhat nadační fond Dobrý anděl.

Ten založili na podzim roku 2011 podnikatelé Petr Sýkora a Jan Černý. Počáteční vklad 25 milionů korun pocházel z prodeje jejich firmy Papirius, právě z těchto peněz je do současné doby financován provoz celé nadace. Příspěvky dárců – Dobrých andělů – jsou posílány výhradně rodinám. Tento stav ale není dlouhodobě udržitelný.

Jít příkladem

"Já a Honza jsme si dali stranou 25 milionů korun, z kterých postupně čerpáme. Doposud je proinvestováno zhruba šestnáct milionů. Odhaduji, že peníze dojdou v průběhu příštího roku, nejspíše v jeho druhé polovině," nastiňuje Petr Sýkora. Z toho důvodu začal nadační fond během loňského léta hledat nové finanční partnery, aby bylo po vyčerpání vkladu financování provozních nákladů zajištěno. Zakladatel pevně věří, že se to podaří. 

"Investovali jsme do projektu čas, energii, zkušenosti a peníze. A podařilo se nám ho opravdu zrealizovat. Myslíme si, že něco takového přece musí inspirovat další lidi, a to nejen podnikatele či manažery. Inspirovat je k tomu, aby se k nám připojili a pomohli nést finanční zátěž," popisuje Sýkora.

Právě ona inspirace dalších lidí je jedním z mnoha důvodů, proč se zakladatel Dobrého anděla do celé věci pouštěl. "Chtěl bych v Česku napomoci k obnově tradice mecenášství. Nejsme rozhodně jediní podnikatelé, kteří zde vedou neziskové projekty, to ani zdaleka, ale přál bych si, aby mecenášství vzkvétalo intenzivněji. V tuzemsku jsou až desetitisíce lidí, kteří mají podobné nebo i lepší finanční možnosti než my dva s Honzou Černým, bylo by skvělé, aby i oni sami začali zakládat dobročinné projekty a věnovat se jim," vysvětluje vážně podnikatel.

Jedním z finančních partnerů projektu je například Taťána le Moigne, country director Googlu v České a Slovenské republice. Podle jejích vlastních slov ji na projektu zaujalo především profesionální vedení a transparentnost. "Po revoluci začalo vznikat mnoho projektů, které měly ambici pomoci. Dobrý anděl byl ale z několika hledisek výjimečný. Za prvé je Petr profesionální lídr, a od začátku měl tak projekt skutečnou strategii a kvalitní tým. Za druhé je financování oddělené od darů, takže všechny vybrané peníze jdou jen rodinám. Dobré je i to, že nadační fond využívá moderních technologií a internetu, aby komunikoval se všemi, kteří se do něj zapojují. Každou chvíli aktualizují statistiky i informace. To vše je důležité k dalšímu růstu," uvádí le Moigne.

Zbývá vám ještě 40 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se