Zásilkovna letos chystá velkou expanzi. Firma, která doručuje zásilky zákazníkům e-shopů do sítě výdejních míst, plánuje vstoupit na britský a ukrajinský trh, kde bude hlavně logistickým partnerem pro 14 tisíc českých on-line prodejců. V sedmi zemích, kde má Zásilkovna výdejny, bude navíc dál posilovat. "Letos rosteme dvojnásobně, do konce roku budeme mít až 1600 výdejních míst," říká Simona Kijonková, majitelka Zásilkovny. Firma rostla dvojnásobně i loni, kdy měla, podle předběžných čísel, obrat 181 milionů korun. Zákazníkům dodala 3,8 milionu zásilek.

Desítky výdejen by letos měly přibýt třeba v Polsku a Rumunsku. Právě Rumunsko je pro české e-shopy podle Kijonkové velmi zajímavé, a proto tam chce zvýšit počet poboček. "Když tam internetový obchod vstoupí, tak poměrně rychle rostete, a navíc tam není konkurence," popisuje Kijonková. Rumunský zákazník je však podle ní hodně "kontaktní" a nepoužívá e-mail.

Loni jste zdvojnásobili tržby, to samé plánujete letos. O kolik výdejen se v tomto roce Zásilkovna rozšíří?

V lednu, kdy ve firmě začínáme plánovat na daný rok, jsme si stanovili, že porosteme 1,67krát oproti předchozímu roku. A to jak finančně, tak v rámci výdejen. Jenže už nyní to překračujeme a rosteme dvojnásobně. V lednu jsme si namalovali, že budeme mít celkově zhruba 1200 poboček s tím, že teď jsme to upravili na 1400 až 1600 do konce roku. Aktuálně máme 894 výdejních míst v České republice, 152 na Slovensku, 60 v Maďarsku, 5 v Rumunsku a jedno v Německu. Plán je mít 1200 v České republice, 250 na Slovensku, 100 v Maďarsku a 50 v Rumunsku. Především to Rumunsko bude zajímavé, protože tuto zemi naši klienti, české e-shopy, hodně poptávají. Dále je zájem o Polsko, kde bychom měli vyrůst o dalších 20 až 30 výdejních míst. Jsou to poměrně ambiciózní plány.

Do Německa české e-shopy nechtějí?

V Německu máme jedno výdejní místo. Obecně je cílem Zásilkovny poskytnout logistiku pro internetové obchody v rámci celé Evropy. Neřešíme, jestli půjdeme do Velké Británie, nebo do Francie, cílem je pokrýt celou Evropskou unii i země za její hranicí. Nyní například spouštíme Ukrajinu.

Co se týká našich služeb, možností je buď síť výdejních míst, kde budeme logistiku řešit prostřednictvím naší vlastní sítě a vlastní logistiky, nebo spolupráce s místními partnery. Takto chceme být i v Německu, kde je logistický trh poměrně saturován. Již nyní spolupracujeme s DHL Post a dalšími partnery a je to dlouhodobě velmi dobré.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se