Účetní v průzkumu hlásili velmi vysokou úroveň nesprávného chování zaměstnanců, co se řízení rizik týče. Uváděli zejména časté hazardování s předpověďmi, poskytování příliš optimistických verzí, aby se dotyční vyhnuli kritice, nebo pesimistických předpovědí, aby snížili očekávání. Pouhé procento respondentů se ve své organizaci nikdy nesetkalo s žádným špatným chováním popsaným v průzkumu.

Průzkum naopak zjistil statistické propojení mezi využíváním dobrých postupů řízení rizika mezi účetními a výskytem dysfunkčního chování zaměstnanců. Čím více dobrých postupů, tím méně dysfunkčního chování. K těmto dobrým postupům patří aspekty manažerského účetnictví, tvorba výhledů, reportování a kontrola kvality, podpora rozhodování a regulace neoprávněného jednání.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se