Když chcete uspět v podnikání, musíte dát o sobě vědět - to platí i pro živnostníky a malé regionální firmy. Propagace není zbytečná, i když ji mnozí menší podnikatelé podceňují. Nemusí přitom stát mnoho peněz. Jde totiž především o vztahy, komunikaci a budování dobrého jména. Velké firmy nemůžete porazit rozsahem reklamy ani šíří nabídky svého zboží nebo služeb, ale s pomocí dobré komunikace můžete u zákazníků zabodovat kvalitou své nabídky, individuálním přístupem a poctivostí.

"Na začátku si podnikatelé musí stanovit svou vizi a cíle. Měli by umět popsat svůj příběh, který hraje v propagaci lokálních firem klíčovou roli," říká Petra Pavičová ze společnosti BYZNYSIN CZ, jež se dlouhodobě věnuje oblasti společenské odpovědnosti firem a podpoře malých podnikatelů. Lokální firmy musí umět srozumitelně sdělit, čím jsou výjimečné, v čem se odlišují od ostatních, neboť schopnost nabídnout něco navíc je jejich hlavní konkurenční výhodou.

Podle Pavičové však začínající a mladé podniky (do dvou let existence) často nedokážou jasně říci, co vlastně dělají. "Vyzkoušejte si formulaci své činnosti ve formě krátkého a jasného sdělení nejen na rodině a přátelích, ale i na zákaznících - sdělte jim svou vizi, svou definici podnikání. Ptejte se jich, jestli je pro ně srozumitelná," radí Pavičová firmám.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se