Poškození jména, odliv zákazníků a v horším případě zánik firmy. To mohou být dopady v důsledku podvodných návrhů na insolvenci, jejichž počet v posledních měsících roste. Návrhy jsou často směřovány na úspěšné firmy, které se v tomto případě stávají cílem nekalého konkurenčního boje. Nedávno to například zažila společnost Trevos, nebo Halla, výrobci svítidel.

"O návrhu na zahájení insolvenčního řízení jsme se dozvěděli od naší banky zhruba 20 minut po zveřejnění návrhu. Vzhledem k tomu, že splácíme úvěr, který jsme čerpali na modernizaci výrobního závodu v Novém Městě nad Metují, se banka okamžitě začala zajímat, o co se jedná a zda jsme schopni závazky vůči ní plnit," popisuje generální ředitel firmy Halla Daniel Černý, jak se o podání insolvenčního návrhu dozvěděli.

Poté následovalo rychlé rozeslání vyjádření na všechny dodavatele a zákazníky, že nic z uvedeného není pravda a že firma nemá žádné finanční problémy.

Rychlé jednání je přitom klíčem, jak zmírnit první dopady.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se