Vítejte na portálu pro malé a střední firmy

Právě jste na portálu ProByznys.info, který přináší obsah a praktické nástroje malým a středním firmám i drobným živnostníkům.

Správně napsaný pracovní inzerát patří mezi dovednosti, bez kterých se neobejde žádná firma ani podnikatel, který plánuje nabírat nové zaměstnance. Ještě před několika lety jsme byli svědky inzerátů typu: „Hledáme vhodného kandidáta do mladého, dynamického týmu…“, „Hledáme ženu na pozici finanční účetní“ apod., které zdaleka nesplňovaly pravidla nestrannosti.

V současné době si již firmy hlídají, aby jejich inzeráty nebyly v rozporu se zákonem. „Nediskriminující“ inzerát musí být jednoznačně zaměřen na podrobnou charakteristiku požadovaných dovedností, schopností, zkušeností, profesní a osobnostní výbavy atd. Vše ostatní řeší až konkrétní proces výběrového řízení.

„Jakákoli „interní omezení nebo vymezení“ se v inzerátu již obvykle neobjevují,“ uvádí psycholožka práce a konzultantka v oblasti náboru, rozvoje a outplacementu Alena Sehnalová ze společnosti a.sense.

O tom, jak nediskriminovat v inzerátu, nai při samotném výběrovém řízení či pohovoru se můžete dočíst v následujícím článku.

Zbývá vám ještě 50 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se